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Going Places: The Buy-out of Amadeus Global Travel Distribution (Teaching note)

6106(TN)
Résumé
In 2004, BC Partners is considering an investment in Amadeus, a major IT player in the global airlines and travel industry. In order to win in a very competitive auction BC Partners needs to evaluate two distinct business strategies as to their risk-return profile and impact on financing structure.
Objectifs pédagogiques
To evaluate different strategic options in an investment target and how they impact bidding structure and drive returns later on. Discuss how PE firms can position themselves in a competitive M&A process.
Mots-clés
Buyout; Travel industry; Repositioning; Delisting; LBO; Airlines; Take Private; Leverage; Corporate Governance; Value Creation, Strategy and Implementation
Secteur d'activité
Activities of venture and development capital companies
2005
Livraison par lien de téléchargement
16 avec 7 page(s) annexe(s)

Adhérents : 5,10 € HT / Non adhérent : 5,50 € HT
Licence à l'unité*
* Usage unique limité à une session. Prix par étudiant formé. Licence à renouveler pour chaque nouvelle session.
** L'achat de la note pédagogique est indissociable de l'achat de l'énoncé du cas.

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