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World of Swarovski

M2040(GB)
Résumé
Founded in 1895, the Swarovski company sells high-quality crystal for fashion, jewellery, accessories, lighting, architecture and interiors. In a context of fierce international competition, the brand has the ambition to establish itself on the global jewellery market.

This case-study covers detailed information about the Swarovski group and the global jewellery market. The students are asked to prepare a marketing plan for the Swarovski brand: internal and external analysis, marketing strategy (segmentation, targeting, positioning) and marketing-mix (product, price, distribution and communication policies).
Objectifs pédagogiques
To learn how to elaborate a marketing plan by:
- Conducting an internal and external analysis (strengths/weaknesses, opportunities/threats),
- Developing a marketing strategy (objectives, segmentation, targeting, positioning, sources of volume),
- Elaborating a marketing mix (product, price, distribution, communication).
Mots-clés
Marketing plan - Marketing diagnosis - Marketing strategy - Marketing mix - International marketing
Public
L1, L2, L3, M1, M2, Écoles d'Ingénieurs, Mastères spécialisés, Executive MS, MBA, Cadre, Dirigeant.
Secteur d'activité
Jewellery industry
Caractéristiques particulières
- PPT: debriefing (45 slides)
2018
Livraison par lien de téléchargement
15 avec 45 page(s) annexe(s)
plus de 3 heures
18 - Industrie de l'habillement et des fourrures
Oui (6 pages) - incluse

Adhérents : 360,00 € HT / Non adhérent : 720,00 € HT
Campus*
* Usage illimité pour un campus sans limite de nombre d'étudiants.

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